Pau Aulí, entre barrets hollywoodians i hàbits del segle IX
El dissenyador de vestuari és un dels dos únics professionals amb dues nominacions en l'última edició dels Premis Gaudí
ENTREVISTA. Pau Aulí
08:59
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1737193289789/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Barcelona
Pau Aulí és un dissenyador de vestuari i director d'art totterreny: teatre (Sergi Belbel), dansa (Marcos Morau de La Veronal), música (Maria Arnal, Tarta Relena), televisió ('Mai neva a ciutat') i cinema (Agustí Villaronga). Ha participat en 4 pel·lícules i ha estat nominat als premis Gaudí per tres d'aquestes produccions: 'El ventre del mar' de Villaronga (2022) i, en la darrera edició, 'La Abadesa' d'Antonio Chavarrías i 'Polvo serán' de Carlos Marqués-Marcet. No és gens habitual que un professional sigui candidat per partida doble. Aquest any, ho han estat només ell i l'actriu María Rodríguez Soto.
Feina exigent
En la conversa que hem tingut al 'Tot és comèdia', prèvia a la gala dels premis del cinema català, hem conegut com treballa el mallorquí afincat a Barcelona. És marca de la casa el seu nivell d'exigència, que l'ha portat, en el cas de 'La Abadesa', a fer un autèntic màster d'història de l'art per descobrir com vestien al segle IX, un període del qual a penes hi ha referents documentals, "un segle desconegut". Pau Aulí també ha revelat la curiosa història al darrere del barret de fantasia que Ángela Molina porta en un dels números musicals de 'Polvo serán'.